Ang. alkoholen...

Efter att ha druckit nästan hela påsken och att det blev lite partah förra helgen så blir det lugnt ett tag framöver. Har börjat fundera på det där med hur mycket man egentligen suger i sig över en kväll och till vilken nytta då? Nu blir det party max en gång i månaden för min del. Ska till Krickelina & co imorgon på grillfest och då blir det kanske att man tar sig en öl eller ett glas vin. Sen på lördagen blir kanske mojs och mys med Rebertil, får se vad som händer. Har i alla fall bestämt mig för att ta det mycket lugnare framöver och se om det hjälper hjärta, själ och vikt. Hoppas, hoppas, hoppas! Känns skönt att kunna vakna upp dagen efter utan nägon huvudvärk eller akut besök på toaletten. Jag ska börja njuta av drickandet istället för att häva i mig och bli full! Nu har jag bestämt mig för att växa upp lite till=)

Kommentarer
Postat av: Åsa

Nemen där ser man, kul med måttlig alkohol, bra där :)

2009-04-29 @ 20:25:52
URL: http://metrobloggen.se/viktibloggen
Postat av: Rebecca

Såklart vi ska mysa!! Och jag tror faktiskt att du har kommit på något väldigt bra för kropp och själ. Klart man ska kunna ta två glas vin och vara vuxen. Eller varför inte låta bli helt. Kanske till och med vara modig och pröva gå ut nykter?? Ska också börja leva så, meeen... jag avvaktar till hösten för säkerhetsskull!

2009-04-30 @ 00:02:33
Postat av: CillaVanilla

Äääh, vad barnslig du är!

2009-05-02 @ 09:49:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0