Filmkväll

Igår blev det lugnt med tanke på det fina vädret. Lite dammtorkning hann jag med iaf. Dessutom konkade jag världens överfullaste tvättkorg från källaren och upp till sovrummet. Jag fick ta den trappsteg för trappsteg så att innehållet inte skulle ramla ut. Sen blev promenad med Timja och lite utemys i solen med en bok och "de tre musketörerna".

På kvällen blev jag sugen att titta på filmerna jag fått tidigare under dagen. När Magnus skulle på sin jakttjosan så tänkte jag att: Hmm... Magnus gillar inte animerade flimer så då tittar jag själv istället=)


Först ut blev denna söta rulle!

När misslyckade låtskrivaren Dave Seville släpper in talangfulla ekorrtrion Alin, Simon och Theodore i sitt hem blir det musikalisk succé över en natt. Men en girig skivbolagsproducent har planer på att utnyttja ekorrgänget genom att skicka dem på en lång jobbig turné. Nu måste Dave kombinera mänsklig intelligens med ekorrarnas sinne för bus för att få hem dem innan det är för sent.

Den var jättesöt och för första gången på länge så grät jag till en film. Theodore är så gullig!


Sen när Magnus kome hem tittade vi på tv, men kl. 21.00 fanns det ingenting bra längre så då bestämde vi oss för att titta på den här sötnosen:



Horton Hears A Who.

I detta festliga och hjärtevärmande animerade äventyr hör plötslligt an dag elefanten Horton ett rop på hjälp från ett litet dammkorn. Dammkornet visar sig vara en hel stad befolkad med mycket små varelser, men med mycket stora problem. Horton måste nu rädda staden och skydda sina nyfunna vänner.

Synd att jag var så himla trött när jag tittade på den här, men söt var den iaf och med världens gulligaste små sjur. Jag har en favorit: En gul liten sak som gapar, men inte säger så mkt. Skrattade varenda gång denna sak tittade förbi på rutan=P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0