Efter mycket om och men...

Så kom dom hit.
Kristina och Alicia.
Det har snöat EXTREMT mycket här och Hampus vagn hade inge luft i hjulen så det skulle ha blivit RIKTIGT jobbigt att skuva vagnen hit.
Det förstår t.o.m. jag=P
Så Hampus stannade hos sin mormor och Kristina tog med sig lilla Alicia.
Vi fikade chokladbollar (utan kakao), drack kaffe och saft och tittade på kort.
Det blev riktigt mysigt oc trevligt.

Till middag idag gjorde jag fisk i ugnen.
Jag sköljde fisken och stoppade den med purjolök och en halv avokade.
Sen droppade jag lite olivolja i fisken och la den på en liten bit av folien på plåten.
Sen saltades den väldigt mycket och pepprades fullt med svartpeppar.
Efter att ugen värmts upp på 200 grader så lade jag i fisken och lät den ligga där i ca 30 min.
Jag kokade potatis till och gjorde en egen sås.
Först hettade jag lite olivolja i en kastrull och fräste med lite vetemjöl så att den blev lite halvtjock.
Efter det hade jag i mjölk.
Ganska mycket mjölk i.o.m. det faktum att jag gjorde en sås och inte en riktig redning.
När den såg bra ut, konsistensmässigt, så hade jag i citronpeppar och dill.
Jag serverade det sedan med ärtor och minimorötter.
Smaskens!

Nu ska jag fortsätta med Lauras present/presenter.
Jag hoppas verkligen att hon blir nöjd, men det tror jag att hon blir =P

Ha det gött!
Tjo

Kommentarer
Postat av: Emelie

Å vad gott det lät!! Kom hit med dig och gör. :P

2009-01-20 @ 19:19:52
URL: http://wilmen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0