Frukost

Jag sitter i vardagsrummet med en tallrik ekologisk filmjölk, med smak av jordgubb.
Jag håller i en grovkornig smörgås med (relativt) närproducerad mesost.
Men det värsta är att jag dricker en juice från tyskland och äter en kiwifrukt...
Det går ju inte att INTE äta "oekologisk" mat när man bor där man bor.
Visst det finns bra utbud, för att vara en så liten by, men det är ju långt ifrån bra...
Bättre var det när jag bodde i staden, 14,5 mil bort, då hade jag tom ekologisk tvål, diskborste, disktrasa, m.m.
Mycket bättre än att bara behöva kolla efter KRAV- och Svanen- märkta produkter...
Inte för att det är något fel med dom, tvärtemot!
Skulle bara vilja att man hade samma möjligheter på landsbygden som i storstäderna...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0