En dag i Sveg

Jag åkte med Hannah runt halv nio imorse.
Stannade på Preem för att köpa livsnödvändigheter - snus och vatten.
Sen bar det iväg.
Efter mycket om och men kom Hannah på att hennes tröja satt bak-och-fram så vi fick stanna till en sväng och rätta till den, blev mycket bättre när urringningen var FRAM och INTE bak.
Sen bar det iväg igen.
När vi nästan var framme fick vi ta en omväg - sopning av vägen pågick - sen när vi nästan var framme igen så hann vi PRECIS smita förbi samma sopande bil igen, annars hade det inte direkt spelat någon roll om vi hade tagit en genväg eller inte...
Väl framme blev det ett sropp på bakomaten - kl. 09.52 sen bar det iväg till polisstationen, men vi virrade omkring oss och vi ringa vår kära moder efter hjälp.
10.05 var vi framme och då fixade jag pass - kort och fingeravtryck, insåg även där att mitt ID-kort hade gått ut för en vecka sedan så imorgon/fredag bär det iväg upp på byn för att fixa det.
10.15 var vi på Dollar, toalettbesök, presenter, hundartiklar och "släktträff".
Mormor ahde vågat sig iväg från Lillhärdal och mamma kom från jobbet.
10.45 åkte vi till Maria och hämtade upp henne, sen blev det fika på Nya Konditoriet - en fralla, te och en cocostopp.
11.50 gick vi till Ada & Arvid för att kika på lite kläder - hittade en jättefin tunika som jag köpte.
Den var vit med svart mönster6 och lär bli skön i Spanien och i sommar.
12.00 hämate vi mamma och åkte på systemet.
12.10 åkte vi till Sibylla för att köpa mjukglass - där blev det knas med bilen och Hannah fick panik.
Runt 12.30 kom vi iväg.
Och så har min dag sett ut so far - kl. 16.00 börjar jag att jobba sen blir det Grey's Anatomy och kanske bokning av boende, får se hur det utspelar sig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0