Mån 30/8-10

Idag har jag lekt ännu mer veterinär då jag försökt att få bort alla de små varbildningar som etsat sig fast i pälsen på Kerstin...
Såret är mindre nu, inte jättemycket mindre, men framtiden ser ljus ut, även om det kommer att ta lång tid...
Hoppas bara att hon slipper den där struten/tratten på huvudet nästa måndag och att såret är så pass stängt då så hon får träffa sin kärre bror, sin "storasyster" och det nya tillskottet i familjen.

Känns så tungt att gå ut genom dörren varje gång man varit dit och klappat på henne eller gett henne medicin eller tvättat såret.
Man ser två stora ögon som längtande tittar ut genom dörröppningen och så hör man det pirrande spinnet från henne och det skär i hjärtat varje gång.
Det gäller att intala sig själv att det är för hennes bästa och sedan försöka sända lver den energin till henne!

Nej, ibland är livet kämpigt...

Kommentarer
Postat av: Paulin

Sv: Jomenvisst serru! :) Det är min lilla brorsdotter! Det finaste som finns!



På tal om kattsår så drar det ihop sig snabbt som attan. Våran förra katt Penny Lane hade ju ett stort jäkla sår på sidan av kroppen, vi tvättade och smörjde kring det varje dag, och det drog ihop sig jättesnabbt! Det gäller att ha tålamod och som du säger, tänka på att det är för deras bästa...men jag vet hur svårt det är! :(

2010-08-30 @ 22:33:10
URL: http://pauerlajn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0