"Jag älskar regnvatten"

Iadg när jag jobbade på dagis så skulle vi ha ut alla barnen så att dom fick leka.
Precis när alla barnen hade kommit ut så började det spöregna - det vräkte ner...
Så vi fick skicka in dom igen.
Jag märkte att det fattades en liten knatte - min Lille A - och gick för att leta honom.
Synen av alla barnen som stod vid fönstren och tittade ut samtidigt fick mig att bli lite fundersam - "Var är Lille A?"
Jag frågade barnen om dom visste var han var och i ett helt enigt skratt brast de ut - "DÄR!" - och så pekade de ut mot gården.
Och mycket väl... Där stod Lille A mitt under stuprännan med en hink och hällde vatten på sig själv i spöregnet.
En av fröknarna fick springa ut och hämta honom och när han kommer in - och ser ut som en liten oskyldig, blöt hundvalp - så säger den lille krabaten: "Jág älskar regnvatten!"


Hur oskyldig får man bli? =)

Kommentarer
Postat av: Syster

Order från Frank att upplysa dig om att det finns inget som heter stupränna. Experten him self. StupRÖR ska det vara. Själv säger jag också ränna:)

Annars så tycker jag att det var gulligt med regnvattnet:o)

Kram!

2010-05-28 @ 23:41:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0