En hårt uppvaknande

Jag hade just slumrat till när jag vaknar av ett skrik.
Min första tanke går direkt till Ebba som ligger i rummet bredvid. Kanske hon längtar hem eller har funnit en äcklig insekt i sin säng, men när jag lyssnade mer till skriket så¨hör jag att det är en katt.

Min andra tanke är då att Olle har fått tag i en av kattungarna och att den inte tar sig loss.
Jag hör Magnus stampande fötter gå mot köket, men skriket slutar inte för det...

Jag kliver upp och går själv in i köket, alldeles nyvaken och i bara mässingen. Där ser jag en kattunge hänga ner mellan ruyggens pinnar på pinnstolen. Den sitter fast från bäckenet och neråt och hänger med den främre delen av kroppen ner mot golvet. Efter ett snabbt uppvaknande så får jag loss henne till slut och jag följer efter henne för att se om hon gjort sig illa, klämmer och känner där hon hängt sig fast, men ingen reaktion på smärta. När hon sedan leker kan jag lugnt gå och lägga mig och idag är hon pigg och glad och, om inte mer, social än vanligt!


Lilla Elsie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0