Provade lite nya recept denna vecka!

Måndag: Egg noodles
Olivolja
Krossade vitlöksklyftor
Japansk soja
(Chorizo)
Wokgrönsaker
Väldigt gott och mättande faktiskt!
Vi äter alldeles för lite japanskinspirerad mat här hemma!
Tisdag: Det var planerat att vi skulle äta torsk med kryddstarka grönsaker och ris, men det smakade rent ut sagt förj*vligt av grönasakerna, så det blev snabbmat den dagen...
Onsdag: Viltskav
Margarin
Gul lök
Champinjoner
Salt, vitpeppar
Grädde
Persilja
Soja
Rödvinbärsgelé
Ris
En klassisk rätt som är lika god varje gång!
Åh, vad jag älskar detta!
Torsdag: Pasta
Champinjoner
Grön paprika
Gul lök
Olivolja
Krossade tomater
Tomatpuré
Kanel, salt, curry
Bacon
Aioli
Den här rätten var ny, spännande och överraskande.
Här gäller det att bara ta en nypa kanel och en nypa currry för att få en perfekt balans!
Musmig och mättande!
Fredag: Kokt potatis
Ungsgrillad lax
Avocado
Citron
Körsbärstomater
Spenat
Dill- och citronsås
Rostat bröd
En helt underbar sallad som jag skulle kunna äta ihjäl mig på!
Helt klart en rätt som jag kommer göra fler gånger!!
Lördag: Olivolja
Gul lök
Vitlök, hackad
Röd paprika
Champinjoner
Köttfärs
Tomatpuré
Salt, svartpeppar
Vitlöksbaguetter
Mozzarella
Basilika
Fruktansvärt gott!
Härligt med något lätt så här på lördagseftermiddagen!
Efterrätt: Gelatinblad
Färdig risgrynsgröt
Vaniljsocker
Vit choklad, hackad
Blåbär
Yoghurt
Helt sanslöst gott!
Ska dock stå i frysen i närmare 4 h...
Men den som väntar på något gott ;)
Vi ses igen nästa vecka!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0